Původně byl tento blok terapeutický. Pro mě. Teď je hlavně o mém úžasně nedokonalém každodenním životě, mé snaze naučit se péct a mých závislostech. Taky si tu někdy stěžuju na všechno a na všechny a dělím se o svá moudra. Takže Vás varuji - je to pěkná nuda :-))

31. července 2016

What you (don´t) need - 4.

Mám ráda vůně. Asi jako většina žen. Znám ale i pár těch, které vůně nemusí. Třeba moje maminka. Ta má totiž tak citlivý nos, že ji v podstatě každá vůně po chvíli začne vadit a cokoli jen trošinku výraznějšího jí způsobuje bolest hlavy. Mladší bráška to má stejně. Naštěstí já mám nos otupělý. S ohledem na to, že svůj vlastní přirozený pach nepovažuji za nic ke sdílení s ostatními, jsou pro mě parfémy trochu jako tělesný make-up :-)). Nepoužívám jen jeden. Momentálně jich mám na poličce 11, což si myslím je ideální počet. Nekupuji opravdu drahé parfémy, takové mám jen dva, a do těch jedenácti je nepočítám. Jsou jich už jen zbytečky a ani jeden se už nevyrábí v tom složení, v jakém jsem si je zamilovala - Christian Dior Tendre Poison v klasickém zeleném balení a Ô de Lancôme, který už má úplně jinou barvu, než by měl, je to v podstatě bolehlav, ale má úžasný flakón a je to taková podivná klasika, která se ke mě ve skutečnosti vůbec nehodí :-)). Některé ubývají pomaleji a některé rychleji. Když mě nějaký omrzí, většinou mi přestane vonět nebo mi jednoduše přijde, že už na mě cítit vůbec není, odložím ho, a pak se k němu zase po čase vrátím. Třeba jako s Blossom Fresh od Donny Karen, který už mi došel. Některé mám jako stálice - 5th Avenue od Elizabeth Arden, jiné mají prostě krásné flakónky - Lolita Lempicka. Důvodů pro koupi není nikdy dost, ale mít doma celé poličky mi přijde zbytečné. Během uplynulých pár měsíců jsem si jako náhradu za vypotřebované pořídila dva nové a jeden navíc jako odměnu, že jsem byla hodná :-)). 

Thierry Mugler - Alien Aqua Chic (2013)
Klasický Alien je legendární. Aspoň se to tedy říká. Přiznám se, že jsem si ho zkoušela v parfumerii několikrát, a pokaždé jsem ho odložila s tím, že je to prostě moc. Moc výrazný, moc nápadný. Jen ta výdrž se mi líbila. Stejné to bylo s vůní Angel. Moje kolegyně se klasickým Alienem voněla a musely jsme ji poprosit, aby to zmáčkla jen jednou, jelikož jinak jsme se v té vůni mohly koupat všechny. 
Pak jsem v parfumerii narazila na limitku Alien Aqua Chic, což je odlehčená verze parfémové vody klasického Aliena, ale svěžejší a s důrazem na citrusy. Taková letní verze, kterou ale já osobně preferuji v chladnějším počasí. Je z něj cítit pomeranč a citrón, ale základ má klasicky dřevitý, jasmínový. První přičichnutí může milovnice jemných vůni jako jsem já odradit, ale rozvoní se do květinova, přičemž si ale ponechá výraznou stopu dřeva. Není pro ty, kteří rádi bílé květiny, pudrové vůně nebo jemné ovocné tóny. Je takový orientálnější. Balení je stejné jako u klasického Aliena, jen světle fialkové, nikoli tmavé. Cena byla příznivá, jen nevím, jak bude jako limitka ještě dostupný.

Balmain Extatic Eau de Toilette (2014)
Tahle malá kráska byla příjemné překvapení. Je to úplně bezvadná vůně na denní nošení. Narazila jsem na ní náhodou. Chtěla jsem si totiž koupit nějaké malé balení své oblíbené vůně do kabelky a při prohlížení jsem narazila i na tenhle malý elegantní flakónek (40ml) a vzpomněla si, že jsem na tuhle vůni viděla reklamu na bilboardu. Recenze zněly nadšeně, zejména pak v tom smyslu, že za málo peněz hodně muziky. Nikde ale nebyla k vyzkoušení, tak jsem to riskla a objednala jsem si ji naslepo. 
A povedlo se. Je to opravdu příjemná vůně na denní nošení, tak akorát šťavnatá, nevtíravá a se slušnou výdrží. Je spíše květinová, taková orchidejová, žádné luční kytky nebo výrazné lilie, spíše jemně orientální, taky je v ní cítit nějaké ovoce, které neumím úplně identifikovat, něco jako jablka, ale bez té kyselosti, a pak v ní chvílemi cítím čokoládu. Má takový ostrý začátek, ale pak se rozvine směrem do květin a právě té čokolády, přitom ale není bonbónovitá, ulepená a přeslazená. Momentálně má oblíbená, kterou určitě pořídím znovu. Jen ještě popřemýšlím, jestli tentokrát nevyzkouším intenzivnější Eau de Parfum, ale prý je až moc výrazná. 

Cerruti 1881 Pour Femme (1995)
Tahle vůně mi jaksi chyběla. Poprvé jsem totiž na ní narazila opravdu v tom roce 1995, kdy byla poprvé představena. A mě se strašně líbil ten kulatý flakón. Během let se objevily různé limitky, které se odlišovaly barvou. Já měla jen jednu v několika vzorečcích, a to tmavě červenou 1881 Colection, která byla taková kořeněná, trochu pánská a v teple mě z ní bolela hlava. Takže mi to trvalo jen dvacet let, než jsem si pořídila originál :-)).
A jsem ráda, že jsem to udělala, byť mě jako vůně nijak zvlášť neoslovila. Na rozdíl od obou předešlých je totiž taková předvídatelná. Nechci říct, že je nudná, ale pokud bych měla používat jen ji, asi bych ji tak nazvala. Je to jemná vůně, nijak zvlášť průbojná, spíš pudrová a hodně suchá, ale má v sobě i něco vesele zeleného a květinového. Asi mi nejvíc ze všeho připomíná luxusní květinové mýdlo, které si dávám do skříně, jelikož evokuje čistotu. Na mojí kůži se rozvoní moc hezky a ráda ji nosím právě doma.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za všechny komentáře ♥